21 Şubat 2010 Pazar

procrastination kovalasın he mi



kurstan sonra klasik bir procrastination haliyle geldim bakıyorum internetten birtakım belli sitelere. ilk önce bi yerlerden bi yerlerden blog baktım. kendi kendime dedim lan ne kadar mal kalıyorum ben bu insanların yanında, ne çok şey biliyo bu insanlar ben neden bu kadar bilemiyorum gibi. ve fakat ardından başka sitelere de baktım. ne kadar mal insanlar var ya, dedim bu sefer de. mesela adam arkadaşının doğum gününü kutlamış göya, bak ne diyor :"canım d. günün kutlu olsun" şimdi bunu görünce insan bi düşünüyo sen bir mal mısın d. günü nedir, alfabeden gün mü kutlanıyo d. günü, e. günü gibi. tamam çok kötü bi çağrışım zinhar espri olarak saymıyorum zaten ama yani ben böyle insanlar görünce zıvanadan çıkıyorum.

yani her şeyi bi süper kısaltarak kullanma olayına zaten kılım ben ama onu anlıyorum. mesaj atan bi gençliğin dili bu. adamın yeri dar mecbur kısaltıyo hoş, adamın düşünmeye vakit ayırma gibi bi alışkanlığı olmadığı için ne okuyo ne yazıyo ne sorguluyo mal gibi bildiğin. ama yani zaten bir cümle kurmuş bu adam ki çok ciddi bi harf sınırlaman da yok, e o zaman derler işte mal mısın arkadaşım diye. ki ben dedim.

tabi bu tür detaylara takılıyo olmamın ardında sanıyorum ki hissettiğim ilgi eksikliğinin moral bozukluğuna yol açmasının akabinde yapmam gerekenlere odaklanamıyor olmak ve her şeyi sonsuza değin bir erteleme çabası yatıyor. ama çok üzücü bence. yani yazılı organları bu kadar fazla kullananan gençlerin tamamının yazı yazmaktan bu kadar kaçarak koşmasını falan anlamıyorum ben bi türlü. kitap okuma alışkanlığımız hiçbirimizin yok onu eğitime filan bağlayabilirim yazmaktan kaçınmayı da kitap okumamamın kıçına bağlarım olur tabi, düşünmeyi öğrenemediğimiz için hiçbi vakit sorgulamıyoruz hiçbi şeyleri, sonra da kendimize yarattığımız alanın içine asla entellektüelitemizi geliştirecek şeyler koymuyoruz. koyun geldik koyun gidiyoruz. biri diğerinden iki cümle fazla kurunca ne çok ne uzun konuştun oluyor. valla zoruma gidiyo ya.

ben bu kadar cahilken benden daha cahil insanları hem de fırsatları daha fazla olan insanları gördükçe bileniyorum resmen.

Not: Yasemin Mori bana çalışıyor, bildiğin benim için albüm yapmış kadın, aylardır dinle dinle bıkmadım, tavsiye ederim her türlü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder