1 Ocak 2013 Salı

fit-test and insanity workout




meraba. öncelikle iyi seneler. bu yazıyı yazmamın iki sebebi var. birincisi kendimi motive edebilmek, ikincisi yazacağım konuyla ilgili türkçe çok az geribildirim var, bu işe girişmek isteyenler araştırırken bu yazıyı da okusunlar gaza gelsinler, hem de bir fikirleri olsun istedim. çünkü ben de başlamadan önce daha önce yapanlar nasıl yapmış diye baktım baya az şey yazmış insanlar, hatta çoğu yarıda bırakmış, yazmaya devam etmemiş. inşallah benimkisi öyle olmayacak. 9 hafta boyunca haftalık yazılar yazıp, gelişmeleri bildireceğim.

ben aralık ayı sonuna doğru temmuz itibariyle haftada 5-6 gün yaptığım tae-bo isimli 50 dakikalık sporun artık bana yetmediğine kanaat ettim ve bir arayış içerisine girdim. 22 kilo vermeme rağmen göbeğimin hala olması hem de baya büyük bir göbeğimin olması arayışımı daralttı. göbeğimi eritmek için neler yapabilirim diye bakınırken bir arkadaşım Shaun T isminde birinin hiphop abs isimli 30 günlük bir programı olduğunu söyledi. ben de aradım taradım hiphop absi buldum onu bulurken yanında da insanity workout diye bir şey buldum. 

hiphop abs de insanity workout da aylık program olarak hazırlanmış iki ayrı spor programı. hip hop abs 30, insanity workout 60(tam 60 gün değil aslında 9 hafta) gün sürüyor. hip hop abs'in programını bulamadım ama yapmak isterseniz zaten indireceğiniz video klasöründe program da oluyor. ben hip hop absi biraz hafif buldum o yüzden insanity workout'da karar kıldım. bundan sonraki yazılarda da insanity workout'u yazıcam. insanity'nin programı şurada var. videolar olmadan programa bakmak saçma tabii de, yazıyı okuyanlar merak ederse az çok bir fikirleri olsun diye şey ettim.

ben bugün fit-test ile başladım insanity workouta. fit-test 8 farklı hareketten oluşuyor. her hareketi 1 dakika boyunca olabildiğinde hızlı bir şekilde yapmanız ve hareketi yaparken saymanız gerekiyor. fit-test ortalama 2 haftada bir yapılıp skorların karşılaştırıldığı bir program. ben fit-testi yapmadan önce baştan sonra videoyu izlediğimde 6 aydır spor yapıyor olmama rağmen, bu hareketlerin çoğunu yapamayacağımı düşünmüştüm. ama öyle olmadı. videodaki profesyonellerin ilk fit-testlerindeki sonuçlara çok yakın sonuçlar çıktı. gerçi ben biraz hile yaptım, hareketler arasındaki molaları biraz daha uzun tuttum.

fit-test'i ve insanity workout'u yapmadan en az 2 saat önce yemek yemiş olmak gerekiyor. spor ile yemek arasındaki süre ne kadar kısa ise o kadar mide bulantısı oluyor, hareketler arasındaki molalarda mümkün olduğu kadar az su içmek gerekiyor, öbür türlü hareketleri yaparken su rahatsızlık veriyor. 

her biri 1 dakika olan 8 hareketi yaklaşık 25 dakikada tamamladım. ama burada süre çok sorun değil, tek dikkat etmemiz gereken husus hareketler arasındaki molada vücudu soğutmamak. ben salon içinde yukarı aşağı yürüyerek nefesimi topladım. sadece 6. harekette midem çok bulandı o yüzden kanepeye uzandım.

ayakkabı giyerek bu programı uygulamak gerekiyor, çünkü şınav pozisyonunda birkaç hareket var ve ayağınızda sadece çorap olunca halının üzerinde kayıyorsunuz hareketi yapmak zorlaşıyor.

yarın 40 dakika süren ilk insanity workout'umu yapıcam. burada da günlük değil haftalık olarak fikir beyanında bulunacağım. hadi inş.

ciao.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder