8 Ocak 2013 Salı

insanity workout 1. hafta

hellolar.

efendim bugün insanity workout'un ikinci haftasına girmiş bulunmaktayım. geçen haftayı bi özet geçeyim istedim:

videoları izlerken videodaki hareketler ve hareketler yapılırken olmanız gereken hız bana çok imkansız gelmişti. adı üstünde insanity, hakikaten bi noktada çılgın atıyor hareketler. ama şöyle cesaretlendirici bir tarafı var, programı uygulatan hoca bile hareketleri yaparken tıkanıp mola alıyor. dolayısıyla hareketlerin tamamını eksiksiz yapmak değil de hareketi doğru yapmak bu noktada önemli. ki adam da bunu sık sık dile getiriyor sağolsun.

ben fit-testten sonraki gün yataktan kalkamadım anacım. 5-6 aylık haftada 6 günlük bir spor tempom olsa da sahip olduğumdan bile haberim olmayan her kasım ağrıdı. fakat ben bu hamlamaya kanıp sporu aksatmadım. her gün muhakkak yaptım. ki zaten ilk 3 günden sonra o kas ağrıları neredeyse tamamen yok oluyor. sporu yaparken de herhangi bir ağrım olmadı. zaten 10 dakikalık ısınmanın 2. dakikasında her yanınız ısındığı için ağrılar uçup gidiyor. tek kötü tarafı sabahları yataktan kalkmak. baya felçli gibi oldum ben. bir de geçen hafta tamamen evdeydim ve yatıp yuvarlandım. bu da baya olumsuz etkiledi beni. işe gittiğim günler daha iyiydim, hareket ettiğim için ağrılarım baya azdı.  insanityi yapacak olursanız sakın hamladığınız için ara vermeyin, daha kötü olursunuz. sporu yapmaya devam edin. 

bugün itibari ile ilk haftaki videoları tekrar etmeye başladım. bugünkü performansım bir öncekinden baya fark etti. yaptıkça da iyiye gidecek diye umuyorum. ilk ayın videoları 38-41 dakika kadar sürüyor ve bu sürenin 10 dakikası ısınma(ki ilk gün ben daha ısınırken allahım sana geliyoruma bağlamıştım sakdjfkasfdj), sonraki 5 dakikası esneme, sonraki 20 dakikası yoğun hareket ve son 3 dakikası da tekrar esneme şeklinde. esneme kısımları çok şahane, yogayı sevenler varsa bu kısımları da çok seveceklerdir. haftada bir kere recovery diye bir şey yapıyoruz. adam bu recoveryi yogadan, pilatesten çalmış çırpmış sağolsun. yogasever arkadaşlar bu recoveryi de severek yaparlar. ben belli pozisyonda durma işini çok beceremiyorum ama vakit geçtikçe daha uzun süreler durmayı başaracağıma inanıyorum.

videoların beni en zorlayan tarafı şınav ve şınav pozisyonundaki türlü hareketler. şınav çok zor arkadaş ya. kollarım çok çelimsiz olduğu için pek beceremiyorum. videodaki tiplerin yaptıklarının 1/5'ini anca yapıyorum ama bu da uzun vadede daha iyi hale gelecek diye umuyorum. ki bugün 8. gün ve geçen hafta yaptıklarımdan daha fazla şınav ve türevi hareketlerden yapabildim. böyle böyle daha iyiye gidecek inşallah.

kilo ve ölçü olarak da skor bildirmek lazım aslında ama ben ödem tutma döneminde olduğum için kilo açısından bir fark varsa bile bunu bilemiyorum maalesef. fakat belim bir santim incelmiş bi haftada, bunu belirteyim. bir sonraki hafta kiloda değişme olmuş mu onu da yazarım.

işte bu şekil. insanity diyip korkmamak lazım, ağrılara da aldırış etmemek lazım. 

hadi size iyi insanityler, haftaya bildiririm yine.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder